Rrjeti SafeJournalists (SJN), partnerët e Media Freedom Rapid Response (MFRR) dhe organizatat e shoqërisë civile shprehin shqetësim serioz lidhur me vendimin e Këshillit të Ministrave të Shqipërisë më 6 mars 2025 për të pezulluar aksesin në platformën TikTok në shkallë kombëtare për 12 muaj. Duke e mriëkuptuar synimin e pohuar të qeverisë për të mbrojtur fëmijët nga përmbajtjet e dëmshme dhe për të siguruar mbrojtjen e të dhënave personale, theksojmë me forcë se masa të tilla mbrojtëse duhet të respektojnë plotësisht të drejtat themelore të njeriut, veçanërisht lirinë e shprehjes, aksesin në informacion dhe procesin e rregullt ligjor.
Liria e shprehjes dhe proporcionaliteti
Theksojmë se ndalimi i plotë i një platforme përfaqëson një kufizim ekstrem të së drejtës për lirinë e shprehjes dhe aksesin në informacion. Pezullimi në tëresi i një platforme të tërë tejkalon ndjeshëm parimin e proporcionalitetit, duke ndikuar në shprehjen legjitime të të gjithë përdoruesve dhe duke kufizuar debatin publik si dhe aksesin në burime të ndryshme informacioni.
Zgjidhje alternative të synuara, si moderimi i përmbajtjes, verifikimi i moshës dhe programe të përmirësuara të edukimit të përdoruesve, duhet të ishin shqyrtuar përpara se të vendosej një ndalim i përgjithshëm. Natyra e gjerë e kësaj mase krijon një precedent të rrezikshëm për ndërhyrjen joproporcionale të shtetit në të drejtat digjitale.
Si një vend kandidat për anëtarësim në BE, Shqipëria pritet të respektojë standardet evropiane për shtetin e së drejtës dhe liritë themelore. Kuadri ligjor i Aktit për Shërbimet Digjitale (DSA) të BE-së thekson llogaridhënien e platformave dhe transparencën në moderimin e përmbajtjes përmes një qasjeje të bazuar në analizën e riskut dhe proporcionalitet. DSA favorizon bërjen e platformave përgjegjëse për menaxhimin e risqeve në shërbimet e tyre, në vend që të ndëshkojë përdoruesit duke mbyllur platformat. Ne inkurajojmë Shqipërinë të harmonizojë qasjen e saj me këtë paradigmë.
Shqetësimet lidhur me procedet demokratike dhe zgjedhore
Me afrimin e zgjedhjeve parlamentare në maj 2025, momenti i këtij pezullimi është veçanërisht shqetësues. TikTok është shndërruar në një platformë në rritje për komunikimin politik dhe angazhimin e votuesve, veçanërisht për të rinjtë, votuesit për herë të parë dhe partitë politike apo lëvizjet e reja, të cilat argumentojnë se do të preken në mënyrë joproporcionale.
Duke kufizuar aksesin në këtë platformë, qeveria rrezikon të shtypë këto zëra në zhvillim, të dobësojë pluralizmin politik dhe të krijojë një efekt frikësues që mund të shtrihet përtej përdoruesve të TikTok-ut, duke ndikuar gazetarët, krijuesit digjital, aktivistët e shoqërisë civile dhe organizatat monitoruese të procesit demokratik.
Procesi i Rregullt Ligjor dhe Transparenca
Vëmë re se ky vendim pason njoftimin publik të Kryeministrit Rama në dhjetor 2024, ku ai përmendi konsultime me një grup të përzgjedhur prindërish dhe arsimtarësh. Megjithatë, ende mungojnë prova të mjaftueshme publike mbi shtrirjen, përfaqësueshmërinë dhe rezultatet e këtyre konsultimeve.
Theksojmë se vendime të kësaj shkalle dhe rëndësie duhet të bazohen në konsultime të plota, transparente dhe gjithëpërfshirëse, duke përfshirë organizatat e shoqërisë civile, organizatat mediatike, industrinë, avokatët e të drejtave digjitale dhe komunitetet e prekura.
Rreziqet e krijimit të një precedenti të rrezikshëm
Shprehim shqetësimin tonë se zbatimi i një ndalimi të përgjithshëm të një platforme krijon një precedent alarmues për Shqipërinë dhe rajonin. Kur qeveritë pretendojnë autoritet të gjerë për të mbyllur platforma popullore për shkak të shqetësimeve mbi përmbajtjen, ato rrezikojnë të hapin rrugën për kufizime të mëtejshme, duke kërcënuar lirinë e internetit në mënyrë më të gjerë.
U bëjmë thirrje autoriteteve shqiptare të shmangin krijimin e një precedenti të tillë dhe të sigurojnë që në të ardhshme aspektet e rregullimit të përmbajtjes në platformat digjitale të trajtohen përmes masave të specifike për grupe të ndryshme, të bazuara në evidenca dhe në përputhje me parimin e proporcionalitetit.
Rekomandime
I bëjmë thirrje qeverisë shqiptare të shfuqizojë menjëherë pezullimin e TikTok-ut dhe të nisë një proces konsultimi gjithëpërfshirës dhe transparent, duke përfshirë parlamentin, shoqërinë civile, organizatat mediatike, avokatët e të drejtave digjitale dhe partnerët ndërkombëtarë.
Ky proces konsultimi duhet të synojë zhvillimin e një kuadri rregullator proporcional dhe të bazuar në evidenca, në përputhje me standardet evropiane, veçanërisht Aktin e BE-së për Shërbimet Digjitale (DSA). Një qasje e tillë do t’i mundësojë Shqipërisë të adresojë në mënyrë efektive shqetësimet legjitime mbi sigurinë e fëmijëve dhe mbrojtjen e të dhënave, duke garantuar plotësisht lirinë e shprehjes, diskursin demokratik dhe procesin e rregullt ligjor të cilat janë elemente thelbësore në kontekstin e zgjedhjeve të ardhshme.
Rrjeti SafeJournalists
Shoqata e Gazetarëve të BH
Shoqata e Gazetarëve të Kosovës
Shoqata e Gazetarëve të Maqedonisë së Veriut
Shoqata e Gazetarëve të Kroacisë
Shoqata e Gazetarëve të Pavarur të Serbisë
Sindikatat e Media të Malit të Zi
Partnerët e Media Freedom Rapid Response:
Qendra Evropiane për Lirinë e Shtypit dhe Medias (ECPMF)
Federata Evropiane e Gazetarëve (EFJ)
Osservatorio Balcani Caucaso Transeuropa (OBCT)
Organizata të tjera të shoqërisë civile
Qendra Shkencë dhe Inovacion për Zhvillim (SCiDEV)
Asociacioni i Gazetarëve të Shqipërisë (AGSH-AJA)
Qendra Shqiptare për Gazetari Cilësore (ACQJ)
Rrjetit Ballkanik të Gazetarisë Investigative në Shqipëri (BIRN Albania)
Këshilli Shqiptar i Medias
Res Publica
Citizens.al
Qendra MediaLookInstituti për Demokraci dhe Ndërmjetësim (IDM)
Qendra për Mbrojtjen e të Drejtave të Fëmijëve në Shqipëri (CRCA-ECPAT)
English
SafeJournalists Network (SJN), the Media Freedom Rapid Response (MFRR) partners, and civil society organizations express serious concern regarding the Albanian Council of Ministers’ decision on March 6, 2025, to suspend nationwide access to the TikTok platform for 12 months. While we acknowledge the government’s stated intention to protect children from harmful content and safeguard personal data, we strongly underline that such protective measures must fully respect fundamental human rights, particularly freedom of expression, access to information, and due process.
Freedom of Expression and Proportionality
We emphasize that a total platform ban represents an extreme restriction of the right to freedom of expression and access to information. An outright suspension of an entire platform significantly exceeds proportionality, impacting the legitimate expression of all users and restricting public debate and access to diverse sources of information.
Alternative targeted solutions, such as robust content moderation, age verification, and enhanced user education programs, should have been fully explored prior to introducing a total ban. This measure’s overly broad nature sets a dangerous precedent for disproportionate state interference with digital rights.
As an EU candidate country, Albania is expected to uphold European standards on rule of law and fundamental freedoms. The EU’s Digital Services Act (DSA) framework emphasizes platform accountability and content moderation transparency with a risk-based and proportionate approach. The DSA favors holding platforms accountable for managing risks on their services rather than punishing users by shutting the services down. We encourage Albania to align its approach with this paradigm.
Democratic and Electoral Concerns
With parliamentary elections approaching in May 2025, the timing of this suspension is particularly troubling. TikTok has become an emerging platform for political communication and voter engagement, especially for young people, first-time voters, and newly formed political parties and movements, who have argued that they will be disproportionately impacted. By limiting access to this platform, the government risks suppressing these emerging voices, diminishing political pluralism, and creating a chilling effect that may extend beyond TikTok users, affecting journalists, content creators, civil society activists, and civic watchdogs.
Due Process and Transparency
We note that the decision follows Prime Minister Rama’s public announcement in December 2024 indicating consultations with selected parents and educators. However, there remains insufficient publicly available evidence on these consultations’ scope, representativeness, and outcomes. We emphasize that decisions of this scale and significance should be based on thorough, transparent, and inclusive consultations involving civil society organizations, media organizations, industry, digital rights advocates, and affected communities.
Risks of Setting a Dangerous Precedent
We express concern that implementing a platform-wide ban creates a troubling precedent for Albania and the region. When governments claim broad authority to shut down popular platforms due to content concerns, they risk opening the door to further restrictions, threatening internet freedom more broadly. We urge the Albanian authorities to avoid establishing such a precedent, ensuring that future content issues are addressed through targeted, evidence-based, and proportionate measures.
Recommendations
We call on the Albanian government to immediately revoke the suspension of TikTok and initiate an inclusive and transparent consultation process involving parliament, civil society, media organisations, digital rights advocates, and international partners. This consultation should aim to develop a proportionate and evidence-based regulatory framework in line with European standards, particularly the EU’s Digital Services Act (DSA). This approach will enable Albania to effectively address legitimate concerns about child safety and data privacy, while fully safeguarding freedom of expression, democratic discourse, and due process—especially critical in the context of the upcoming elections.
SafeJournalists Network
Association of BH journalists
Association of Journalists of Kosovo
Association of Macedonian Journalists
Croatian Journalists’ Association
Independent Journalists’ Association of Serbia
Trade Union of Media of Montenegro
Media Freedom Rapid Response partners
European Centre for Press and Media Freedom (ECPMF)
European Federation of Journalists (EFJ)
International Press Institute (IPI)
Osservatorio Balcani Caucaso Transeuropa (OBCT)
Free Press Unlimited (FPU)
Civil society organisations in Albania
Center Science and Innovation for Development (SCiDEV)
Association of Journalists of Albania (AGSH-AJA)
Albanian Center for Quality Journalism (ACQJ)
Balkan Investigative Reporting Network in Albania (BIRN Albania)
Albanian Media Council
Res Publica
Citizens.al
Albanian Center MediaLook
Institute for Democracy and Mediation (IDM)
Center for the Protection of Children’s Rights in Albania (CRCA-ECPAT)